* text de Mihaela Calin
Zilele trecute, al doilea dintre brandurile Armani s-a aratat la Bucuresti, acolo unde ii este locul, intr-un mall din nordul capitalei. Asta pentru ca este vorba despre linia Armani Jeans, un sub-brand care are la baza jeansii, deci denimul, si care a fost creat in anii ’80 de Giorgio Armani pentru o categorie mai tanara, de pana in 30 de ani.
Pentru mine este fascinanta nu atat celebritatea brandurilor Armani, cat mai degraba coerenta lor. Dupa ce s-a dus catre categorii diferite de public si catre materiale de toate standardele si la toate preturile, dupa ce s-a apucat sa faca si ochelari, si ceasuri, dar si mobile, si hoteluri de lux, brandul Armani este extraordinar de usor de identificat in lumea asta stufoasa a modei. Este si acum brandul simplitatii.
Giorgio Armani are acum 81 de ani. A creat casa lui de moda in 1975, adica acum 40 de ani si daca te uiti in portofoliul lui iti dai seama ca omul avea o idée pe care si-a dorit sa o spuna lumii. Si asta face si acum. Banii au venit in urma lucrurilor pe care le-a facut foarte bine, pentru ca a avut curaj sa incerce lucruri noi, dar si pentru ca oamenii i-au inteles mesajul.
Giorgia Armani: “Dacă ai o haină calitativă şi la un preţ bun, te vei simţi mai bine îmbrăcat, decât în una ieftină.” Si tot Armani spunea “Scopul meu este să-i fac pe oameni să-şi rafineze stilul prin hainele mele, fără a deveni victimele modei.” Armani nu este asadar despre arta-manifest, despre mesaje care schimba lumea, despre hainele care au dus feminismul mai departe. Este mai degraba despre nevoia omului de a se imbraca si intrebarea “Cu ce?”. Simplu! Asta a invatat lumea de la Giorgio Armani. Haina trebuie sa fie croita simplu si pe masura ta, materialul trebuie sa fie confortabil (si asta inseamna de calitate!), iar tinuta ta trebuie sa fie aleasa in functie de varsta ta si de nevoile tale zilnice. Tocmai de aceea la un moment dat si-a si diversificat brandul si a ajuns sa creeze brandul Armani Jeans, care imbraca oamenii tineri cu ce le place lor, dar cu stil. Adica cu Jeansi bine croiti si din material de calitate.
Eu am si personal un motiv pentru care sa ii multumesc din suflet batranului si stilatului Giorgio Armani. Ma bucur ca a adaptat sacoul barbatesc femeilor. Facuse treaba buna si Coco cu celebrul deux piece, dar sacoul cambrat pe talie ne-a facut sa ne asezam la masa negocierilor cu partenerii barbati privindu-I in ochi, de la egal la egal.
A, si inca un sfat de la Giorgio Armani: “Cel mai bine e să purtaţi hainele de culoare neagră şi albastru închis. Aceste culori te fac să arăţi mai bine făcut şi mai suplu.”
Atat de simplu!
Armani e un promotor al bunului-gust. Articol superb