Nu sunt neaparat un sustinator al brandurilor romanesti, pentru ca nu mi se pare ca e suficient ca un lucru sa fie facut de “ai nostri” ca sa ii dai girul. Ba din contra, sunt sigura ca oamenii ca mine au facut ca produsele romanesti sa ajunga sa fie preferate de romani si nu numai in multe segmente. I-am ambitionat pe producatori, le-am stors creierii managerilor, designerilor si creativilor din publicitate, iar acum avem din nou BRANDURI romanesti. Bravo!
Un brand romanesc de care m-am indragostit la prima vedere, de fapt la prima “auzire” despre el, este Iutta. In primul rand, imi place povestea din spatele produselor. Nu ca imi place, mor dupa ea! Este despre Doruri! Colectiile lor de genti se cheama Dor de romanesc, Dor contemporan, Dor de copilarie. Fiecare produs are o poveste pe care o spune prin simboluri romanesti foarte vechi, cu care te intalnesti peste tot in satele care pastreaza traditiile, de la arhitectura pana la costumele populare. Ei, Nicoleta Chirica, a luat aceste simboluri si le-a pus exact unde ii place romancei din zilele noastre cel mai mult sa le poarte: pe posete. Rezultatul arata asa:
Ba chiar este si o poseta dedicata Reginei Maria.
Imi place Iutta pentru ca e mai mult decat un brand, o firma care vinde niste lucruri. E visul implinit al Nicoletei careia i se adancesc gropitele in zambete cand vorbeste despre Iutta.
Ea era de fapt inginera, a terminat Cibernetica si lucra in telecomunicatii. Pe-atunci nu avea nicio treaba nici cu posetele, nici cu marochinaria, nici cu afacerile. Si s-a trezit ca sta cu orele in genunchi, in sufragerie, cu bucati de materiale pe jos, ca avea ea niste idei. Facea niste genti, sa vada ce iese. Daca iese… Si atunci a zis Stop! Ce fac eu aici? Pai asta e viata mea? Nu! Hai, de la capat! A studiat design, a studiat despre afaceri si a infintat firma cu doua prietene si cu cateva amii de euro. Acum a ajuns sa bata palma cu Guban, ditamai firma, care a avut incredere in ea sa faca pantofi impreuna. Tot din aceea cu Doruri. Niste minunatii!
Si ce sa vezi, cand totul are un cap si o coada, adica afacerea are concept si creste sanatos, te trezesti ca te baga lumea in seama. Pantofii Guban by Iutta au fost lansati de fapt la Dusseldorf, la unul dintre cele mai mari targuri de profil. Apoi Nicoleta ne-a chemat pe toti in decorul mirific al lui Eminescu, adica in Padurea de Argint, sa ii vedem si noi creatiile.
Acum ati inteles de ce imi place Iutta? Pentru ca nu e un brand, este… Visul Romanesc!
* articol de Mihaela Călin
foto: Facebook Iutta.